Rekuperace u lokomotiv

Vláďa Anděl vaelektronik na vaelektronik.cz
Čtvrtek Duben 11 18:07:26 CEST 2013


Účinnost obrovských trakčních motorů bych odhadoval přes 90%. Pokud vlak 
jede z kopce a pomalu (tedy nespotřebuje se moc energie na překonání 
odporu vzduchu), druhý do kopce, očekával bych úsporu i přes 50% a s 
těma výkonovýma špičkama to nebude tak žhavé. Pokud jezdí rychlíky 140 
km/h v polabské nížině a zastavují každých 30 km, nejpíš se neušetří nic.
Anděl

Dne 11.4.2013 17:28, Na napsal(a):
> Nekde jsem cetl ze rekuperaci u lokomotiv ci troleji lze usetrit az 30%, nevim zda je to marketingovy udaj vyrobce, realna uspora asi bude o dost nizsi, ale zase cim vetsi okruh a cim vice lokomotiv, tak by to mohlo fungovat...
>
> Stejne tak elektromobily, brzdi do baterii, nebo ne?
>
> Odesláno z iPadu
>
> 11. 4. 2013 v 16:41, "Petr Labaj"<labaj na volny.cz>:
>
>> Nejen tramvaje (a samozrejme nejen prazske), ale i metro.
>> V rekuperacnim rezimu vyleze napeti nahoru, neni na to treba zadna
>> kosmicka technika.
>>
>> PL
>>
>> *********************************
>>
>> From: "gatilo"<gatilo na centrum.cz>
>> To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Thursday, April 11, 2013 4:16 PM
>> Subject: Re: Rekuperace u lokomotiv
>>
>>
>> 11.4.2013, 16:12:46
>>
>> Rekuperaci udajne tez pouzivaji prazske tramvaje, alespon na nekterych
>> usecich, treba na Barandov. Prirozene, ze jen tehdy, kdyz je v danem
>> useku jina tramvaj, ktera spotrebovava. Kdyz tam neni, brzdny vykon
>> jde do odporu. Jen nevim, jestli toto dela vlastni tramvaj, nebo
>> prislusna usekova menirna.
>>
>> S pozdravem Pavel
>>   mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>>
>> --
>> Alexandra Svobodová napsal:
>>
>>> Hezké odpoledne,
>>>      rekuperace je na některých tratích již i povolená, ale určitě to
>>> nebude vždy a všude. Hlavním problém je v trakčních měnírnách, protože
>>> ty staré to jaksi neumějí a prý se mohou i poškodit. Nové už to umět
>>> mohou, mají jiné usměrňovače. U trakčních transformoven střídavé trakce
>>> je problém s tím, že pokud začne vlak brzdit rekuperací, tak je to, jak
>>> tu již někdo zmínil, jako když během několika sekund začne pracovat
>>> menší elektrárna, ale zase během chvilku přestane. To nemají správci
>>> energetické soustavy rádi ;-)
>>>      Protože se po našich tratích prohání dneska kde co s kolama a
>>> sběrači, tak jsou už i nová návěstidla pro elektrický provoz, která
>>> většinou rekuperaci zakazují, ale dole na jihu jsou oblasti, kde se
>>> rekuperovat smí.
>>>      Pro ty co se bojí že vlak nezabrzdí, tak každý vlak má minimálně
>>> dvě brzdy, jedna je vzduchová a druhá je mechanická. Novější lokomotivy
>>> mají ještě elektro-dynamickou brzdu(EDB) různé konstrukce. Většinou
>>> brzdí "do odporů" ale některé umějí i tu rekuperaci. A ta pak musí umět
>>> brzdit i do odporů, režim se přepíná.
>>>      Někdo tu ještě narážel na "Adélku" což je taková ta maličká mašinka
>>> pro posunování v depu, vypadá spíše jako hračka, ale je to dříč. Tak ta
>>> má klasický spalovací motor (prý z traktoru Zetor), veliké baterie a
>>> elektrický motor. Je to klasický dieselelektrický pohon s tím rozdílem,
>>> že když jezdí uvnitř budovy, tak se diesel vypne a jezdí se na baterie.
>>> Pohříchu to často nedělají, protože ona na baterie jede jen 5 km/h a to
>>> je docela málo. Na dieselový motor udělá kilometrů za hodinu jednou
>>> tolik :-) Část lidí je pomlouvá, že to je slabé a kdesi cosi, ale viděla
>>> jsem na vlastní oči, jak táhne dvě až tři lokomotivy. Což může být až
>>> kolem 300 tun.
>>>      Saša Svobodová
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list