Rekuperace u lokomotiv

Na navrhpcb na gmail.com
Čtvrtek Duben 11 17:28:43 CEST 2013


Nekde jsem cetl ze rekuperaci u lokomotiv ci troleji lze usetrit az 30%, nevim zda je to marketingovy udaj vyrobce, realna uspora asi bude o dost nizsi, ale zase cim vetsi okruh a cim vice lokomotiv, tak by to mohlo fungovat...

Stejne tak elektromobily, brzdi do baterii, nebo ne?

Odesláno z iPadu

11. 4. 2013 v 16:41, "Petr Labaj" <labaj na volny.cz>:

> Nejen tramvaje (a samozrejme nejen prazske), ale i metro.
> V rekuperacnim rezimu vyleze napeti nahoru, neni na to treba zadna
> kosmicka technika.
> 
> PL
> 
> *********************************
> 
> From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Sent: Thursday, April 11, 2013 4:16 PM
> Subject: Re: Rekuperace u lokomotiv
> 
> 
> 11.4.2013, 16:12:46
> 
> Rekuperaci udajne tez pouzivaji prazske tramvaje, alespon na nekterych
> usecich, treba na Barandov. Prirozene, ze jen tehdy, kdyz je v danem
> useku jina tramvaj, ktera spotrebovava. Kdyz tam neni, brzdny vykon
> jde do odporu. Jen nevim, jestli toto dela vlastni tramvaj, nebo
> prislusna usekova menirna.
> 
> S pozdravem Pavel
>  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
> 
> --
> Alexandra Svobodová napsal:
> 
>> Hezké odpoledne,
> 
>>     rekuperace je na některých tratích již i povolená, ale určitě to 
>> nebude vždy a všude. Hlavním problém je v trakčních měnírnách, protože
>> ty staré to jaksi neumějí a prý se mohou i poškodit. Nové už to umět 
>> mohou, mají jiné usměrňovače. U trakčních transformoven střídavé trakce
>> je problém s tím, že pokud začne vlak brzdit rekuperací, tak je to, jak
>> tu již někdo zmínil, jako když během několika sekund začne pracovat 
>> menší elektrárna, ale zase během chvilku přestane. To nemají správci 
>> energetické soustavy rádi ;-)
> 
>>     Protože se po našich tratích prohání dneska kde co s kolama a 
>> sběrači, tak jsou už i nová návěstidla pro elektrický provoz, která 
>> většinou rekuperaci zakazují, ale dole na jihu jsou oblasti, kde se 
>> rekuperovat smí.
> 
>>     Pro ty co se bojí že vlak nezabrzdí, tak každý vlak má minimálně 
>> dvě brzdy, jedna je vzduchová a druhá je mechanická. Novější lokomotivy
>> mají ještě elektro-dynamickou brzdu(EDB) různé konstrukce. Většinou 
>> brzdí "do odporů" ale některé umějí i tu rekuperaci. A ta pak musí umět
>> brzdit i do odporů, režim se přepíná.
> 
>>     Někdo tu ještě narážel na "Adélku" což je taková ta maličká mašinka
>> pro posunování v depu, vypadá spíše jako hračka, ale je to dříč. Tak ta
>> má klasický spalovací motor (prý z traktoru Zetor), veliké baterie a 
>> elektrický motor. Je to klasický dieselelektrický pohon s tím rozdílem,
>> že když jezdí uvnitř budovy, tak se diesel vypne a jezdí se na baterie.
>> Pohříchu to často nedělají, protože ona na baterie jede jen 5 km/h a to
>> je docela málo. Na dieselový motor udělá kilometrů za hodinu jednou 
>> tolik :-) Část lidí je pomlouvá, že to je slabé a kdesi cosi, ale viděla
>> jsem na vlastní oči, jak táhne dvě až tři lokomotivy. Což může být až 
>> kolem 300 tun.
> 
>>     Saša Svobodová
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list