OT - Prispevek na solary

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Čtvrtek Duben 11 14:20:24 CEST 2013


To už by bylo jednodušší přidat do lokomotivy akumulátor. Byl by to
takový poloviční hybridní pohon, tj. chyběl by tam spalovací motor ;)

P.K.

Dne 11. dubna 2013 11:28  <Cihak na dkv.cd.cz> napsal(a):
> No já nevím, jste si JISTÝ že někde opravdu ve větším měřítku rekuperaci
> využívají ?  Já nikdy o ničem takovém neslyšel (netvrdím že je to nemožné).
>
> Pokud já vím, tak rekuperace se k brždění nepoužívá z bezpečnostních důvodů.
> Je to proto, že není možné ZAJISTIT ve chvíli, kdy jeden vlak bude chtít
> brzdit odpovídající odběr dalších vlaků (lokomotiv). Představte si že bude
> strojvedoucí chtít zastavit a ono nic protože pro jím vyrobenou elektřinu
> zrovna není odběr. Pokud vím NIKDY se neuvažovalo o dodávkách této elektřiny
> do veřejné sítě. Pro to by se musely postavit nové měnírny které by to
> umožnily. Nejsem ekonom, ale ekonomická návratnost takové investice by mě
> opravdu překvapila. A otázka je jak by se na to tvářili energetici. Uvědomte
> si že taková lokomotiva může hravě brzdit výkonem přes 10MW a tento výkon
> začne do sítě dodávat během 1s.
>
> Na druhé straně byla by to ekologická elektřina a třeba by káply dotace
> :-)))
>
>     Martin.


Další informace o konferenci Hw-list