Hlasujme o najhorsie puzdro na svete

hw na itherm.cz hw na itherm.cz
Úterý Duben 9 21:17:26 CEST 2013

Ono pri velke rychlosti uz ty melf pipety jsou dobre :-)
Navic tak ma clovek autocentrovani (v uhlu a ose Y)

Odpory v melfu jsou podle me uplna klasika a stara vec, dokonce maji I
barevne prouzky jako bezne odpory
Nechci rikat ze se osazuji vic nez diody co asi zna kazdy ale me pri slove
melf napadne nejdriv odpor a pak az dioda

http://www.vishay.com/docs/20003/smm0102.pdf
nebo tady
http://www.token.com.tw/pdf/melf-resistor.pdf

hodne mi pripominaji takove ty zelene metalizovane odpurky.

Pavel

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Jan Waclawek
Sent: 9. dubna 2013 21:14
To: HW-news
Subject: RE: Hlasujme o najhorsie puzdro na svete

>Quad melf je celke peklo, protoze na klasicky melf se pouzivaji pipety
>ktere maji nasavaci plochu zakrivenou (ruzny radius podle
>micro/mini/maxi) Ty quad jsou neco mezi, tzn plocha pipeta podfukuje,
>soucastka se otaci. A melf pipety nefuguji temer vubec.

No vsak vravim, ze vobec nechapem, naco ten quad MELF je dobry.

Dalej na wikipedii pisu, ze u vacsiny osadzovaciek speci pipetu na MELF
netreba, staci, ked je dostatocny prietok vzduchu (a nam to tak aj funguje).

>Jinak melf se stale hodne osazuje do veci kde jako jsou zdroje, nevim
>jestli je to kvuli presnosti, nebo indukcnosti (jsou podle me vyrabene
>jinak nez bezne chipove odpory, uz jen nazev rika "Metalized")

Odpory v MELF? Zaujimave, to som este nevidel. Len diody (vratane zener,
schottky apod.). Sklenene puzdro moze mat teoreticky mensi zvod, no, mozno
aj indukcnost, kedze vyvody su rovno nacapene na cipe, ale nechce sa mi
verit, ze u 0805 to bude v tomto smere horsie...

Chcelo by to nejaku konkretnu suciastku v jednom a druhom puzdre a poctivy
datasheet...

wek