OT Jaderna energetika v malem (Jak legalne zastavit provoz FVE)

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Duben 9 15:38:47 CEST 2013

Jojo, nejste sam, koho to uz davno napadlo.
Kdyz jsem byl na prohlidkach v obou nasich jadernych elektrarnach,
tak jsem se je tam snazil uplatit, aby mi jednoho Castora prodali nebo
dlouhodobe zapujcili. Jeden Castor dela zhruba 100kW tepelneho
vykonu, coz by pro barak s bazenem, sklenikem a vytapenym travnikem
bylo tak akorat.
Ale nechteli mi ho prodat. Nechapu proc. Mozna proto, ze kdyby si to
lidi rozpujcovali, tak by ti hlidaci paliva uz byli zbytecni a prisli by o praci.  ;-)

Pri exkurzi do Temelina jsem mel mimoradne stesti, ze jsem tam byl
zrovna v dobe, kdy byl jeste otevreny reaktor a mohl jsem se zdalky
(pres sklo) do neho podivat. A turbina byla zrovna jako na vystave -
vysokotlaky stupen byl uz kompletne smontovany, stredotlaky byl
osazeny ale otevreny a nizkotlaky byl po dilech na podlaze. Takze
naprosto idelani pokoukani.

Kdyz tady byla rec o malych jadernych elektrarnach: je to skoda, ale je to
asi mrtva cesta vyvoje. Jejich provoz by totiz byl strasne drahy. Cena
ostrahy (v sirokem slava smyslu) by proste svymi naklady pohrbila
jakoukoli ekonomiku tohoto projektu.
Dalsi dukaz toho, ze teroriste jiz zvitezili.

PL