Bitcoin mining

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Duben 9 11:33:02 CEST 2013

Je to vcelku jednoduche...

BTC je virtualni mena (ma docela letos ostry narust ceny vuci dolaru
pres 100USD) - obchodovani s ni pomalu rozjizdi.

To co delaji tzv. mineri je vlastne placena sluzba site (platite to jako
poplatek pri pouziti meny) - kdy je nutne spocitat blok potvrzeni pro
veskere transakce - odmena za spocitani tohoto bloku je tusim 25 BTC.
Teprve po tomto spocitani jsou potvrzeny veskere platby v bloku. Je na
to treba hovadskej vykon - kazdym otocenim se defacto potvrzuji veskere
predchozi platby - proto je to distribuovany vypocet rozlozeny na celou
sit mineru. Pravdepodobnost, ze se vam podari spocitat jeden blok je
velmi mala - bezne se uvadi jeden rok a vice - ale nadeji mate
rovnocennou v ramci sveho vypocetniho vykonu. Proto jisty cechacek
vymyslel poolovani mineru - kde se mezi lidi v poolu rozdeli tento
vypocet a pokud pool uspeje tak kazdy v poolu dostane svuj dil z tech
25BTC (podle toho jak vydatne pocital). Samozrejme zde uz muze majitel
poolu fixlovat a cleny poolu sidit...

Je to dost zajimave (jak to vubec funguje) a uz jsem premyslel ze to
nasadim na svuj vicemen se nudici se server.

Pocet BTC je konecny a nelze tudiz tuto menu spekulativne hnat do
inflace. Jakmile se tento pocet BTC vytezi (rozprostre) tak bude
dochazet k deflaci - to je vyreseno tak, ze je mozne BTC libovolne delit
- ted to tusim je az na 1*10-8 BTC.

Radek Vicek