Jak prodávat kompenzační kondenzátor pro domácnost :-)

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Duben 9 09:07:35 CEST 2013

Zdravím,

> Zdroj s klasickým trafem a lineárním stabilizátorem ne. Ten by při
> nižším napětí na primáru měl menší spotřebu. Ale zato by se mohl na
> výstupu objevit brum.

To je samozřejmě pravda, nějak jsem tuto "odrůdu" zdrojů zanedbal, ale
v rozporu s mým tvrzením to dle mne není, neboť tam není ta zpětná
vazba (viz třeba nejjednodušší případ zdroje se Zenerkou, případně
posílenou tranzistorem) a myslím, že se tam řadí i klasické 780x apod.

> Spínaný zdroj asi nebude brát míň energie, ale jednu pozitivní věc to
> přecejen bude mít: víte jak vypadá průběh odebíraného proudu? Jsou to
> vlastně pulzy - části sinusoidy kolem jejího vrcholu. Když bude nižší
> napětí, bude ten pulz širší. (Uvažuju primitivní zdroj bez nějakého
> aktivního PFC.)

To je jistě pravda.

Zdraví Pavel