ARM- interrupt/event

Tomáš Dresler dresler na hw.cz
Úterý Duben 9 00:31:52 CEST 2013

Event je synchronizacni událost (vice) jader bez navaznosti na preruseni.

Vyvolava se instrukci SEV (Send EVent) a jiné jadro ceka na tuto událost
instrukci WFE (Wait For Event). Z principu ma nižší prioritu nez interrupt a
jadro ma pro pracovani eventu zvlastni vstup a vystup.
Btw. event lze detekovat i skrz NVIC, nepovolime-li patricny zdroj
interruptu, ale privedeme-li jej na vstup NVIC.

Na STM32 lze event poslat na libovolny pin a detekovat pomoci EXTI
odmaskovanim spravneho bitu v Event Mask Registru.

Interrupt je naopak preruseni aktivne akceptovane NVICem a vaze se k
patricnemu vektoru v tabulce vektoru. Cekani na interrupt se spousti
instrukci WFI (Wait For Interrupt).

Interrupt muze prerusit cekani na Event, naopak to nefunguje.

Perlicka - SEV je vykonana okamzite, takze potrebujete-li nejak zobrazit
casovou vzdalenost mezi dvema udalostmi, SEV reaguje rychleji (ale trva 1
HCLK!) nez zapis na port.

--
S pozdravem

Tomas Dresler