Podnikani CEZ

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Sobota Duben 6 13:21:34 CEST 2013

Připomnělo mi to tento článek:
http://libinst.cz/clanky-a-komentare/2844-Romove-jdou-do-prace-V-minulosti-bezna-vec/

Můj celkový závěr je, že existují dva významné cykly:
- Klasický ekonomický cyklus, s konjunkturou, recesí a krizí. Za ten může
stát, protože svými zásahy synchronizuje přechodové děje, které by v různých
odvětvích nastávaly s různou četností a v průměru by z toho byl jen šum.
- Velký politicko-morálně-ekonomický cyklus, kdy na počátku je chudoba, pak
následuje růst bohatství, potom sociálno+ekologie+dotace, až už není nikdo,
kdo by si pamatoval, co je to skutečná chudoba, skutečná práce a k čemu je
dobré chodit do školy. Pak následuje pozvolná cesta na počátek.

PH

From: "Vláďa Anděl" <vaelektronik na vaelektronik.cz>
Bulharsko je chudý stát a podle toho se i chová. Byli jsme někdy 2005 v
Primorsku a dozvěděl jsem se že cikáni tam nedostávají dávky, protože
stát na to nemá. Bydleli za městem v polorozpadlém baráku, měli koně a
kočár, vozili turisty a večer chodili sbírat bordel z pláží. Jednak za
to měli peníze a občas tam našli nějaké ztracené zlato. Nekradli,
nedělali bordel a myslím že žili v naprosté spokojenosti. Pokud se
Bulharsko chová stejně i k podpoře obnovitelných zdrojů, nejspíš lidi
víc stojí za vládou a ČEZ to tam nebude mít jednoduché. Jen nevím, proč
je tohle možné. Jestli Bulharsko neposlouchá Brusel (a tedy členský stát
ho poslouchat nemusí), nebo u nás jsme tak horliví.