OT: Open Source 3D CAD

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Duben 6 11:47:06 CEST 2013

Tak ono asi bude dost zalezet na co to chcete pouzivat...ty
sofistikovane CADy jsou jak cizi jazyky - nejde to pouzivat jen obcas.
Zacnete to okamzite zapominat jak se co delalo - delal jsem jeden cas s
CADkey a SurfCAMem a dokazal v tom malovat i docela slozite prostorove
tvary a dneska bych asi mel problem to i pustit a nastavit.

Ac posledni dobou take moc Google nemusim tak treba zrovna SketchUp
miluju pro jeho jednoduchost a intuitivnost - posledni dobou prakticvky
vsechno maluju v nem.

Zrovna vcera jsem otci maloval cestu dopravniku, kde v realu jsou
problemy - kusy se tam sekaji (jsou gumove, kulate a blbe se po sobe
odvaluji) - namalovat vsechny mozne varianty a polohy kusu na draze na
papir jak je zvykly nebyl schopen. Zaroven jsme z tech navrzenych
variant uz rovnou odmerili i miry:
http://www.cncnet.info/galery/pripravky/okrouzek2/dopravnik.png

netvrdim, ze SketchUp je vrchol CADu, ale dela se mi v nem nesmirne
prijemne a i treba po delsi dobe.

Problem je jen s exportovanim dat pro nejake dalsi zpracovani - treba na
CNCcku, ale o tom jste nic nepsal...

RV