Rizeni CNC ...Re: [OT] Nakup z eBay, odeslano z UK - jak je to s DPH?

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Duben 4 08:59:54 CEST 2013

Dne 3.4.2013 21:40, Petr Labaj napsal(a):
> To s tim RT a jadrem Windows jsem si myslel taky, ale na napr. na cnc.cz
> jsem cetl nekolik prispevku lidi, kteri reportovali, ze jim Mach3 na Windows
> bezi lip, nez LinuxCNC. Taky se mi tomu nechtelo verit.

no tam je problem, ze musite mit uplne vybilenou instalaci woken, mit
vhodnej HW a nejak zajistit aby pokud mozno nic wokna nerusilo - ja kdyz
jsem to zkousel a ladil FW pro driver tak byl problem i to, ze jste
hejbal mysi a nebo mel pripojenou LAN a zacalo neco behat po siti - bylo
slyset jak generovani stepu zakopava - jasnej ton motoru zacne chrastit

> Zatim o tom vim prd (jenom to, co mam nacteno). A z toho mam dojem, ze
> Mach3 ma lepsi podporu pro pripojitelny HW, pro ruzne krabicky, ktere pak
> uz ve sve vlastni rezii ridi drivery.
ja jsem Mach3 odlozil jako nepouzitelne reseni - vim ze se k tomu davaly
ruzne ty smoothsteppery, ale to z principu je proste spatne

U toho EMC2 je snad nejaky HAL, ale pry
> je to desne obtizne pouzitelne, az nepouzitelne.
> Protoze jasna principialni bolest takovych systemu je pozadavek na presne
> a rychle casovani step/dir rizeni, tak tady by se nejaka krabicka (pak uz klidne
> pripojitelna i pres USB) docela hodila. Navic ja do toho chci zapojit i prime
> odmerovani, a to asi bez nejake krabicky predpokladam nepujde.
me treba docela mrzi, ze vsichni bud ukradnou a nebo koupi Mach3 a nikde
moc nevidim, ze by se nekdo bavil o interpolatorech od Gravosu:

http://www.gravos.cz/cnc.htm

jednak ty zakladni modely jsou levne - nejlevnejsi snad kolem 2kKc s
DPH, druhak to je udelane tak jak ma byt - tedy PCcko dela interpretaci
Gkodu a posila do krabicky co ma masina delat a krabicka taha za drivery
navic je k tomu SW tusim ARMOTE, ktery v podstate umi veskere zakladni
ovladani stroje
navic s panem Vostarkem byla vzdy dobra domluva

> Docela me to mrzi, protoze reseni na Linuxu by mi bylo zhruba 458x milejsi.
> Vim, ze pro EMC2 se pouziva HW podpora generovani kroku pres tu popularni
> kartu s FPGA, ale je to takove nejake uzavrene reseni, navic ta karta myslim
> zadnou moc inteligenci do toho nevnasi, stale je zatez se step/dir ponechana
> na PC (aspon si to myslim).

ja mam v nejake "atomove" desce, ktera kupodivu chodi bez problemu i
naprimo tusim tohle http://www.mesanet.com/pdf/parallel/5i20man.pdf a
pravdou je, ze od te doby veskere problemy s realtime zmizely - zrejme
tim ze ta karta je primo v PCI sbernici tak je latence tak mala ze to
stiha krmit v pohode - krokace urcite - ale chodi to bez problemu i se
servama a dokonce tak, ze muzete enkodery nadratovat do tehle karty rovnou
uzavreneho na tom asi nic neni - jen se tam pri inicializaci nahraje
jeden z predpripravenych konfigu - to ale zaridi EMC2

RV