problemy s FT232BM - vyreseno

Úterý Duben 2 15:49:09 CEST 2013

Na to rušení v síti moc nevěřím. Jeden filtr je na vstupu do rozvaděče
http://vaelektronik.cz/fotky/spodek.jpg
a druhý v tom prostoru pro počítač
http://vaelektronik.cz/fotky/vrch.jpg
Navíc v té technologii při zapínání počítače nejspíš nemá co rušit, leda
že by tak vyzařovalo řízení ventilu Rexroth. Jediný ventil je zapnutý od
začátku a nevím co to dělá, dokud v hydraulice není tlak. Jeho řídící
jednotka je taky nahoře u počítače. Ventil pracuje tak, že se do cívky
cpe nějaký (?) kmitočet a z dalších dvou cívek se snímá poloha šoupátka.
Pochází to z doby, kdy se EMC ještě nebralo tak vážně, ale zase je to od
solidní firmy.

Ty dvě signálky jsou RXD a TXD od toho FT232 a RESOUT je výstup signálu
RESET který jde přes odpor 1K5 (R3)
http://vaelektronik.cz/fotky/schema.gif
na DATA+. Dokud je RESET držený na 0, RESOUT je taky na 0. Když je
RESOUT na jedničce, 0 na datech ho trochu stahuje - asi je to normální,
dělají to všechny desky.

Aby tomu USB vadil nějaký program, taky moc nevěřím. Po zapnutí počítače
má naběhnout (nenaběhne a místo toho se trvale rozsvítí TXD a RXD)
spojení s FT232, ihned začíná fungovat klávesnice a myš. Potom teprv
nabíhá Windows a pak teprv se spouští technologie.
Takže skutečně jedině ten ventil, nebo dole spínaný zdroj 24V, ale ten
je odrušený dobře.

Z 5V z USB se napájí pouze procesor a ve vedlejší desce čítač impulzů z
pravítka. Vše ostatní je za optočlenama (i to pravítko) a je to napájené
ze zdroje dole.

Až tam pojedu dělat cokoliv jiného, vezmu si osciloskop a podívám se co
se tam děje. Zvědavost mi nedá.
Anděl