Cinska keramicka infra telesa - prvni poznatky

Úterý Duben 2 15:24:33 CEST 2013

Velikonoce jsem z casti venoval prvnim pokusum s keramickymi infra zarici,
ktere prekvapive rychle dorazili z ciny
Zde jsou prvni poznatky.

Mam
- 6ks teles   240x 60 mm 650W zabudovan termoclanek K
- 1ks telesa 120x120 mm 500W zabudovan termoclanek K

Z mechanickeho pohledu , celkem uchazejici keramicke teleso s cernou
glazurou uchazejici kvality.

Nemam udelanou regulaci ani skrin, ale na "demonstratoru" 4ks zavitovych
tyci mezi kterymi jsou zaveseny 3 telesa proti 3 telesum jsem dosahl
nasledujicich vysledků, mereni orientacni.

Pri plnem vykonu bylo dosazeno teploty 500C za mene nez 1minutu.
Pri mereni teplotniho profilu K clankem 5cm od povrchu vychazi podelny i
pricky teplotni profil lepe nez u profi pece DIMA 0180.  180 obsahuje
podobna telesa, ale pouze z vrchu, jsou bila a maji nizsi vykon.

Zkousel jsem 120x120 mm teleso spolu s "spodnim predehrevem", regulace
On/Off odecitanim z teplomeru. Cvicne jsem sundal BGA chipset z  vadne MB,
asi i945,
BGA povolil za cca 2minuty a po ocisteni a zkontrolovani lupou vypada DPS
netknute a slo by osadit novy BGA.

Z meho pohledu prekvapive dobre vysledky, zvlaste kdyz jeden topny element
vysel na cca 30Yuanu.

Jakmile dodelam modul triakove regulace a predevsim modul pro upravu
signalu z 8 termoclanku budu pokracovat v pokusech.

Martin