LED osvetleni

Neděle Září 30 23:10:34 CEST 2012

Moje zkušenost je taková, že dostupné ledky Cree XP-G 3000K a Osram
Oslon square 2700K a 3000K jsou růžové, je tam málo žluté. Na barevnou
teplotu ta růžová vyhovuje, jenže žárovce se to nepodobá.
Barva světla je daná souřadnicemi v grafu chromacity
http://www.cree.com/~/media/Files/Cree/LED%20Components%20and%20Modules/XLamp/XLamp%20Application%20Notes/LED_color_mixing.pdf
pro názornost jak tam jsou barvy
http://regex.info/blog/photo-tech/color-spaces-page5
Pro barevnou teplotu např. 2700K vyhovuje jak růžová v grafu dole, tak i
žárovková žlutá o kus výš. Nevím proč teple bílé ledky nejsou víc žluté.
Žlutý luminofor udělat jde, stačí se podívat na Philips rebel color, PC
amber.
www.*philips*lumileds.com/uploads/265/DS68-pdf
Proti ledce se žlutým čipem má pc amber větší šířku pásma (rozsah
vyzařovaných vlnových délek) a cca dvojnásobnou účinnost. V aplikacích
píšou, že je vhodná pro vytvoření retro stylu světla. Jediné co je na té
ledce hodně nesympatické, je cena :-( Jediné moje vysvětlení, proč jsou
teple bílé ledky růžové, je že ta složka luminoforu, která dělá žlutou,
je drahá. A výrobci šetří, protože prodají i růžové ledky. Tak zkouším
teple bílou míchat se žlutou (je levnější, ale s cca 35 lm/W) a hledám
správný poměr.

Anděl