LED osvetleni

gatilo gatilo na centrum.cz
Sobota Září 29 14:06:04 CEST 2012

 29.9.2012, 13:12:40

 Barevnou teplotou zarovce(jake zarovce, je jich povicero) nebude, jeste hodne dlouho
 odpovidat zadna LED. Ale pokud se spokojite s tim, ze se LED zarovce
 vice-mene priblizuje, tak uz nejakou sanci na uspech mate.
 Akorat jste pri prvnim vystrelu miril hodne vedle.
 7000K je vsechno mozne, jen ne tepla barva. Za neutralni bilou se
 povazuje, obvykle 5500K, pokud se tedy chcete priblizit zarovce,
 musite jit na hodnoty jeste nizsi.
 Napr. zarivky(osram lumilux interna a pod.) s barevnou teplotou 2700K
 napodobuji zarovku relativne dobre.
 Problem je ovsem o dost slozitejsi
 Jednak popsat neco tak  komplikovaneho jako je barvna vlastnost svetla, jednim udajem
 dost dobre nejde. Takze udaj pomoci barevne teploty, je sice jednoduchy, ale dva ruzne
 zdroje o teze teplote, nohou davat i dost odlisne svetlo.
 Druhak, je tu problem se serioznosti udaju uvadenych vyrobci a
 hlavne prodejci. Ze dalny vychod a PRC predevsim v tomto smeru nijak
 neexceluje, je vseobecne znamo.
 No a ted k praktickym zkusenostem
 Sveho casu jsem postavil nekolik svetylek s ledkama prodavanyma na
 ebay jako "0.5W StrawHat 8mm 140°", pri kombinaci "cool whitte" a "warm
 whitte" 50:50 to bylo docela dobre, alespon pocitove a subjektivne.
 V aute vozim "montazni lampu" s ( pravdepodobne, kupovane uz pred
 delsi dobou ) timto
 http://dx.com/p/3w-3500k-200-lumen-warm-white-led-emitter-metal-strip-12-14v-81028
 a je to docela dost zlute, spis jako svicka nebo podzhavena zarovka.
 No a v supliku se mi povaluje
 http://dx.com/p/6w-3500k-400lm-warm-white-6-led-emitter-metal-plate-9-11v-81031
 coz poprvnich pokusech vypada docela dobre, ale vezsi zkusenosti
 zatim nemam.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz