TDP CPU (bylo: Re: Re: OT: Úvaha)

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Září 26 23:03:46 CEST 2012

> S pokrocilou spravou taktovani a napajeni jste pak jinde, samorejme ne o
> rad.

Ne, nejste jinde, jste pořád průměrně min. okolo 100W, najděte si
výsledky testů.

> Jenze pokud to nevztahujete na vykon, tak to porovnani nema cenu.
> Takovy vykon co Vase sestava umi dnes notebookovy procesor s prikonem
> 10-20W, pak uz jste jinde o rad.

Nesrovnávejte jablka a hrušky, mnohem menší spotřeba notebookových
řešení byla samozřejmě logicky vždy a můj T42 má při srovnatelném
výpočetním výkonu s P IV samozřejmě výrazně (téměř řádově) menší příkon.
Oba jsou přibližně ze stejného období.

Vracím se k meritu věci: reagoval jsem na výkřik "P IV = opékač
topinek", neboli šlo o "propálený" příkon. Dnešní CPU jsou stejné
opékače, protože příkon mají stejný (nebo vyšší) a ten se mění na teplo.
Nebo to tak nazývat nemusíme, hlavně ale pro všechny (desktopové či
serverové x86) CPU stejně. Opakuji, že výpočetní výkon vůbec neřešíme,
ten v citovaném výkřiku nefiguruje.

Ledaže by mezitím marketingoví managoři přesvědčili uživatele o tom, že
spotřebované watty se dnes fyzikálně přímo mění v rychlost reakce
multimediálních kravin na obrazovce, přičemž CPU zůstává ledově chladný.
Nedivil bych se...

---
Jirka