RE: OT: Úvaha

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Září 26 16:30:55 CEST 2012

Vodnik, ktoreho som postavil,
mal chladice s prietokom v:
Zdroji (ano, chladil sa chladic primaru aj sekundaru)
na grafickej karte
na cpu
na cipsetoch zakladnej dosky.

Cela zostava bola bez jedineho ventilatora (pentium D) okrem toho na vymenniku
Nadupana grafika.
V krabici bolo aj pri maximalnej zatazi 31 stupnov.
Bolo to v zime a chladic bol za oknom (hadicky isli cez ram okna)

Potom mi asi po roku zacala tiect jedna hadicka a obsah vytiekol na graf. kartu
Samozrejme sa porucila do vecnych lovist. Neviem si predstavit keby to zatieklo
do zdroja. Tak som vodnika zrusil a neskor kupil core2duo ktore uz tak chladit netreba.

Zaver je, ze uchladit to ide uplne v pohode (skrinka nebola vobec odvetravana)
takze vstavat do nabytku by slo uplne v pohode.

Skrinky ktore maju celu bocnicu ako rebrovany chladic sa kupit daju (napr. www.tichepc.sk)
odradila ma vsak ich cena.

j.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of gatilo
Sent: Wednesday, September 26, 2012 3:38 PM
To: HW-news
Subject: Re: OT: Úvaha

 26.9.2012, 15:29:27

Uchladit 100W v uzavrene skrini, bez ventilatoru prakticky nejde.
Ale ani kdyz chladic vysunete ven, neni to zadna sranda, jak vi kazdej kdo nekdy stavej vykonejsi NF zesik nebo zdroj. A to jeste vykonove tranzistory snaseji vyssi pracovni teplotu chipu nez moderni CPU.
Krom toho, dnesni mechanicka koncepce PC, pochazi z dob, kdy CPU zadnej chladic nepotreboval (285, 386) a nejde moc zmenit.
Sveho casu to zkousel intel, kdyz vyrabel opekace topinek P4 a pokud vim, tak neuspel. A to slo jen o jinak rozlozene konponenty na MB a ne o tak radikalni zmenu jako je CPU na zadni strane

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz