50 OHM load - vysvětlení?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Úterý Září 25 07:58:04 CEST 2012

Dne 25.9.2012 7:26, Cihak na dkv.cst.cd.cz napsal(a):
> Když obyčejný "bezindukční" odpor vložíte do nějakého pouzdra a budete ho vydávat za zátěž narazíte. On Bezindukční odpor ve skutečnosti není bezindukční a budou tam kapacity proti zemi a pouzdru. Takže zjistíte že je to s odřenýmma ušima použitelné pro krátké vlny
Do cca 120 MHz mám vyzkoušený BNC zakončovák z koax. ethernetových sítí,
od 120MHz to začíná být špatné. Ale spolehlivě to KV rozsah pokreje. A
to je v tom BNCáku obyčejný zelený metalizovaný odpor TR192
> [...]
>
> Ve Vámi uvedených příkladech jsou tyto vlivy eliminovány jednak použitím kvalitních bezindukčních čipů a druhák jsou kompenzovány provedením pouzdra apod. Jak takový čip může vypadat vidíte třeba zde :http://www.ebay.com/itm/RF-Florida-83-7006TC-3ghz-30db-ceramic-tab-Attenuator-/300322632624?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item45ec9fb3b0 . Mám doma jeden takový 800W čip rozebraný - nepřežil když jsem do něj zavysílal :-(. A je tam krásně vidět jak jsou provedené ty kompenzace. Teprve když použijete tyto techniky podaří se Vám dosáhnout stavu kdy ten odpor bude mít skutečně reálnou impedanci 50 ohmů v uvedeném kmitočtovém rozsahu.
Uvedené věci na webu jsou pro malinké výkony, bude tam nějaký malinký
čip, který vzhledem k rozměrům VF vlastnosti rozhodně neovlivňuje tolik,
jako beriliové plošné výkonové čipy. Tam chápu, že to nebude taková
sranda a bude to o ceně.
  To ale nevysvětluje skutečnost, proč přidáním oné N- "díry" a "zkratu"
stoupne cena na trojnásobek.

Za další lze běžně zakoupit  50 Ohmů DC-18GHz třeba v SMA provedení
ovšem za zlomek ceny ....
http://www.ebay.com/itm/EMC-M39030-3-02S-SMA-Male-Termination-Dummy-Load-RF-50-OHM-5985-01-317-7767-/140850323313?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item20cb555f71

něco podobného mám a je to naprosto rovné až do 6GHz ( víc nemám možnost
měřit )  a to jsem ještě použil při měření  redukci N/SMA, pravda
kvalitní SHUNER.