ověřování probíjení doutnavkou?

Vojtěch Bubník bubnikv na seznam.cz
Neděle Září 23 21:51:06 CEST 2012

Dobrý den.

Náhodou jsem přišel na to, že stařičký spínaný zdroj k NMT telefonům DANCAL probíjí - brněly mě trošku prsty. Doutnavka svítí na obou pólech výstupních 12V svorek. Svítí ne tak silně jako na fázi, ale docela dost. Digitální měřák - levný šmejd se střídavými rozsahy 200 a 500V neukáže při připojení mezi zem a 12V svorky zdroje žádné střídavé napětí.

Vyzkoušel jsem zdroj v síťové zásuvce v jiné místnosti a doutnavka svítí stejně.

Jsem z toho jelen. Kde je chyba? A nebo je vše v nejlepším pořádku? Jsem ve starém domě, nevím jestli jsou rozvody dvou či trojvodičové.

Díky za osvětu,
Vojta Bubník