Topné těleso

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Září 23 11:21:59 CEST 2012

Rád bych znal váš názor na tyto dvě situace. Nepopisuji pro jednoduchost všechny souvislosti, jde mi pouze o posouzení těchto dvou variant z hlediska předpisů.
1) Mám bojler do kterého umístím topné těleso s provozním a  havarijním termostatem, třeba toto: http://www.dzd.cz/index.php/cs/sortiment/prislusenstvi/sroubovaci-topna-jednotka. Zde asi není žádný zvláštní problém.
2) Ten bojler má i topný had pro ohřev teplou vodou. Tímto hadem probíhá voda pomocí oběhového čerpadla. Do okruhu tohoto čerpadla umístím cca 2" trubku s 6/4" závitem, do které totéž těleso vložím. Vznikne tak jakýsi elektrokotel.

Otázka je, zda řešení 2) by muselo podléhat nějakému schvalování, nebo je obecně použitelné, jestliže se skládá ze schválených komponentů, t.j. bojler, těleso, oběhové čerpadlo a trubek?

Martin Záruba