Dispenser pro davkovani pajeci pasty

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Září 21 22:39:37 CEST 2012

Navazu na mesic stare vlakno o davkovani pajeci pasty. Konecne jsem se
trochu vybabral zpod vysoke hromady ukolu a tak jsem s tim poexperimentoval.

Na doporuceni Mr. weka jsem koupil pastu KOKI a taky dispeserove jehly,
kovove i plastove.

Me zavery z testovani: za vsim hledej jehlu.  (Cherchez la jehla  ;-).

Pasta KOKI je trochu lepe tekouci nez levne pasty z DX, ale ten rozdil je
"o neco", nikoli "nekolikrat".

Ale rozdil pri pouziti jehel je naprosto zasadni. Kovova dispenserova jehla
je mnohem lepsi nez bezna injekcni, protoze na kuzelovy nabeh do kovove casti.
Ale plastova jehla - to je proste dispenseruv sen. Otvor v jehle je kuzelovy prakticky
po cele delce jehly az do samotne spicky a pasta tim prijizdi vylozene s chuti.
Nejtenci plastovou jehlu mam 0.25mm (velikost 25), a pres ni protlacim jak
pastu KOKI, tak dokonce i tu pastu z DX. Vysledkem je, ze celkem v pohode
muzu davkovat pastu na jednotlive pady pouzdra QFP s rozteci 0.5mm, a to dokonce
nejen jako kulaty "plivanec", ale udelat s tim carku po delce toho padu.
A to vsechno s obycejnou 2ml strikackou z lekarny za 1 Kc.

Hned jak bude trocha casu, tak se dam do motorizace toho davkovace krokovym
motorem. Tady mam ale jedno negativni poznani (mozna to vsichni vi, ja jsem to
ale nevedel). Chtel jsem na to pouzit ty pekne male krokace z FDD 3.5" nebo
z CD ROM mechanik. Jenze to nejde, protoze ty krokace nejsou schopne samostatne
cinnosti, schazi jim lozisko na vystupni strane hridelky a potrebuji, aby ta hridel (tj. sroub,
ktery z nich vychazi) byl opren na svem konci, toto opreni nahrazuje to chybejici lozisko.
Neprijemne. Kdybyste nekdo meli tip na nejake male krokace ze snadno dostupne
techniky, tak by to potesilo. Krokace z tiskaren jsou rozmerove trochu nesikovne,
ale v nejhorsim to tak skonci.

Petr Labaj