dukaz pritomnosti metylalkoholu :-)

Stanislav Jurnecka sjurnecka na volny.cz
Středa Září 19 22:26:37 CEST 2012

Viz http://www.dedekkorenar.cz/uvod.html

Tématické spěšniny:

Návod na zjištění přítomnosti metanolu v lihovině:

Dejte vařit asi 2 l vody v hrnci na elektrický vařič nebo 3 litry na
plynový. Vypněte veškeré plameny kolem. Nalijte do 3/4 naběračky na polévku
měřenou lihovinu. Naběračku ponořte do vody, která se právě přestala vařit
tak, aby se do naběračky horká voda nedostala, tedy asi na stejnou úroveň
hladiny, jako je v naběračce. Do naběračky ponořte teploměr na zavařování a
ve chvíli, kdy se v naběračce začne obsah viditelně vařit, odečtěte teplotu.
Je-li to 78 a více stupňů, není problém. Je-li to méně, odevzdejte to na
policii. Metanol totiž vře při 65°C plus tolerance použitého teploměru.

Standa