OT: dukaz pritomnosti metylalkoholu :-)

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Středa Září 19 16:23:27 CEST 2012

Tak zrovna na tohle se nejaky chemik vyjadroval, ze to spolehlive neni,
protoze plamen barvi kde co a ani kdyby byl ciste smichanej etyl s metylem,
tak se podle plamene nic nepozna.

Methanol vzniká i při alkoholovém
kvašení<http://cs.wikipedia.org/wiki/Alkoholov%C3%A9_kva%C5%A1en%C3%AD>,
avšak nikoliv v množství ohrožujícím život

Methanol se prokazuje laboratorně plynovou chromatografií, podle chuti,
vůně ani vzhledu ho rozpoznat nelze. Orientačně ho bezpečně nelze odlišit
ani podle barvy plamene.
[2]<http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol#cite_note-1> Líh
v běžném alkoholu (tj. ethanol <http://cs.wikipedia.org/wiki/Ethanol>) má
po zapálení rovněž jako methanol modrou barvu plamene.
[3]<http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol#cite_note-2>
[4] <http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol#cite_note-3> U methanolu se
někdy uvádí průhlednost plamene.
[5]<http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol#cite_note-4>
 [6] <http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol#cite_note-5> Barvu plamene při
hoření ethanolu i methanolu mohou ovlivnit přítomné příměsi, např. stopové
množství "všudepřítomného" sodíku zbarvuje plamen oranžově.
[7]<http://cs.wikipedia.org/wiki/Methanol#cite_note-6> Není
tedy výjimkou, že při zapálení alkoholů pozorujeme modro-oranžový plamen.
Tuto zkoušku proto nelze v žádném případě doporučit jako ujištění před
konzumací alkoholických nápojů neznámého nebo pochybného původu.

Zdroj: wiki