elektrokolo

Aleš Filip nostromo na khnet.info
Úterý Září 18 22:58:07 CEST 2012

Dobrý den,

Tak jsme se byle dneska na to kolo podívat. Projeli jsme se na tom pár
metrů, a mě se líbí.  Má to přehazovačku s  5ti kolečkem. Jel jsem s tím
do kopce který měl určitě 15", a ani jsem si nevšiml, že tam mám
nejtěžší převod :-)
Tátovi ale nelíbí, že musí šlapat, aby běžel motor. Myslel si, že ho to
po rovině poveze. Jak jsem si všiml, tak na tácu u šlapek je magnet, a
zřejmě jazýčkové relé. Je potřeba alespoň 3x šlápnout, a potom se spustí
motor. Když přestane šlapat, tak motor do cca 5s vypne. Jak je to řešené
u jiných kol, u kterých se nemusí šlapat? V tátově případě se nejedná o
lenost, ale jezdí na kole kvůli tomu, že ho bolí kolena, takže bez kola
by se nedostal na oběd a na nákupy. Jezdí na kole všude, protože na kole
ho bolí kolena méně.
Napadlo mne, že by to kdyžtak šlo vyřešit doplněním elektroniky o
jednoduchý generátor pulsů, který by byl připojený paralelně k tomu
jazýčkovému kontaktu u šlapek. Nahodil  by se při rozjetí - otočením
pedálů, a vypnul by se brzdou.

S pozdravem,

--
  Aleš Filip