Čerpadlo do vrtu - 30m + frekvenční měnič

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Úterý Září 18 16:20:35 CEST 2012

Dne 18.9.2012 12:44, Jan Půhoný napsal(a):
> Zdravím konferenci,
>
> hledám nějaké čerpadlo do vrtu 30m hlubokého, čepadlo má být v tomto
> případě 25m pod terénem a voda je cca -10m pod terénem, takže
> předpokládám, že nad čerpadlem bude do 20m vody.
>
> Líbí se mi varianta s frekvenčním měničem a malou nádržkou doma. Dále je
> podmínkou 1f provoz - je tady vzdušné vedení a jsou časté poruchy fází
> (i výpadky - chci aby to šlo napájet i z centrály 3f centrálu kupovat
> neplánuji :-) ).
>
> Topenář mi nabízí řešení v ceně cca 30.000 bez DPH (čerpadlo + měnič)
> [...]

K frekvenčnímu řízení čerpadla: mám doma posilovač tlaku - kombinace
čerpadlo Wilo + řízení SirioEntry, bez expanzní nádoby. Kupoval jsem to
vloni v nějaké akci dohromady za nějakých 17 kKč. Funguje to celkem
uspokojivě, jen tam asi přidám aspoň malou expanzku (do 10l), protože
při malých průtocích to cykluje. To Sirio umí řídit až od 50%, což na
řízení při nízkém průtoku nepostačuje. Do studny by bylo třeba jiné
čerpadlo, než mám já (asi něco z řady TWI nebo TWU). I letos jak se
dívám je nějaká akce
(http://www.wiloplus.cz/download/wiloweb/akce/letak_akce_2012.pdf) a to
Sirio tam je za necelých 10 kKč.

JF