VPN na routeru s xxx WRT ? Jaky router?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Září 18 15:48:07 CEST 2012

On Tue, 18 Sep 2012, Radek Benedikt wrote:

> hw umíme i obcas repasovat. To ze MK neníi videt je mozne, staci mu rici ze
> nemá vysilat identifikaci a pak se k nemu pripojite jen se znalosti ssid.

Ja mu zresetoval konfiguraci na default - na zakladnim kanalu 1 byl videt
pod SSID Mikrotik . Pak jsem mu pouze zmenil frekvenci (SSID broadcast
zustal zapnuty) a stalo se presne to same - SSID Mikrotik prestalo byt
videt a SSID site od vedle se zacalo periodicky ztracet a objevovat.

> Zaruseni lokalni site a rozpojeni IMAP spojeni + pomale prenosy, to vypada
> na kolizi IP ci jiného nastaveni na siti. Mikrotik je dost komplexni a nevim

Kolizi IP vylucuji - ledaze by si to samo kradlo IP mimo nastaveni.

> jak je komplexni quick setup ten jde trochu mimo. My je v prevazne mire
> doladujeme z winboxu a hlavni nastaveni delame pomoci skriptu generovaného

Ono kdyz si na to clovek zvykne tak uz mu to tak neprijde. Zvyknout se da
i na sibenici.

> (Toho mam o nekolik misnosti vedle). NIcmene nastavit Mikrotika je sice
> jednodussi nez nastavit Cisco, ale není to moc pro sitove laiky. Je to
> proste plnohodnotny router. Navíc na rozdil od tech ruznych noname plastaku

O to nejde . Ale ta filozofie toho konfiguracniho rozhrani je silena, vse
je rozclenene do mnoha oken, ta jsou zase clenena do karet a ty maji jeste
podvolby. Oc prehlednejsi by bylo kdyby konfigurace jedne veci (dhcp/wifi)
byla jedna html stranka a clovek by mel prehled co je jak nastavene.
Takhle v tom lita jak mys v bludisti.  Treba konfigurace firewallu - to
jsem nevedel jestli se smat nebo plakat - ty pravidla jsou prekne na
radkach jak jdou za sebou ale kupodivu (nebo to je zamer) se nezobrazuji
cela, z toho co popisuje to pravidlo je tam jen pulka, druha pulka je
skryta v tom pravidlu ktere se musi rozkliknout ale tim se ztrati prehled
o ostatnich pravidlech. Pritom tam na to misto je, jen je vyuzite na
nejake nesmysly jako statistiky ktere by klidne mohly byt pristupne az
ve vnorene vrstve.