RE: Čerpadlo do vrtu - 30m + frekvenční měnič

Cihak na dkv.cst.cd.cz Cihak na dkv.cst.cd.cz
Úterý Září 18 13:01:55 CEST 2012

Nedávno jsme dělali studnu - taky 30m vrt, voda dosahuje 2m pod okraj. Přibližně konstantního tlaku dosahujeme tlakovou nádobou do které čerpadlo natlačí vodu. Tím se stlačí vzduch nad hladinou. Při určitém tlaku tlakový spínač vypne a tlakem vzduchu nad hladinou je voda z nádoby vytlačována ke spotřebě. Až tlak poklesne celé se to opakuje. Tlakový spínač má nastavenou nějakou hysterezi aby se čerpadlo stále nezapínalo a nevypínalo. Čerpadlo máme celé nerezové ale typ nevím a z vrtu ho tahat nebudu :-). Stálo asi 6000 ale bylo to od nějakého spřáteleného člověka. Normálně by možná bylo o něco dražší. Ostatní jsme si dělali sami a mohlo to vyjít tak do 5000.

Myslím, že si to tím měničem jen zbytečně komplikujete.

    Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jan Půhoný
Sent: Tuesday, September 18, 2012 12:45 PM
To: HW-news
Subject: Čerpadlo do vrtu - 30m + frekvenční měnič

Zdravím konferenci,

hledám nějaké čerpadlo do vrtu 30m hlubokého, čepadlo má být v tomto případě 25m pod terénem a voda je cca -10m pod terénem, takže předpokládám, že nad čerpadlem bude do 20m vody.

Líbí se mi varianta s frekvenčním měničem a malou nádržkou doma. Dále je podmínkou 1f provoz - je tady vzdušné vedení a jsou časté poruchy fází (i výpadky - chci aby to šlo napájet i z centrály 3f centrálu kupovat neplánuji :-) ).

Topenář mi nabízí řešení v ceně cca 30.000 bez DPH (čerpadlo + měnič) což mi nepřijde nijak málo. Dá se to postavit třeba s měničem, který je v sousedním vlákně a nějakým tlakovým senzorem levněji? Zkoušel to někdo zrealizovat?

Představuji si to tak, že když se zapne voda, tlakový senzor zaznamená pokles a měnič spustí čerpadlo (reguluje otáčky) tak by držel stále konstantní tlak.

Je to reálné?

Díky.

S pozdravem Jan Půhoný

www.puhy.cz <http://www.puhy.cz/>