Soucastky na spinane zdroje s vykonem < 2W?

Miroslav Mraz mraz na seznam.cz
Neděle Září 16 18:14:41 CEST 2012

A ještě pro úplnost co jsem zkoušel (jsem hravej):
Přes velký odpor nabíjet relativně malý kondenzátor na poměrně vysoké
napětí (180V). Tento kondík pak vybíjet přes sidac (něco jako diac na
vyšší napětí) do pí článku složeného z rychlé diody, tlumivky a
akumulačního kondenzátoru. Při dokonalém přizpůsobení je maximální
teoretická účinnost sice < 50%, ale zase to je zkratuvzdorné. V praxi se
však ukázalo, že ta účinnost je tak 20%, ale pořád lepší než jen pouhý
srážecí odpor (1%), což bylo původní řešení. Pro můj účel nešlo ovšem
použít pro srážení kondenzátor.

Mrazík