elektrokolo
Pavel Hudecek
edizon na seznam.cz
Středa Září 12 12:54:04 CEST 2012
Aha tak je tu ještě jeden limitující faktor. Uvádějí tam točivý moment 12
Nm, takže ten výkon se dosáhne až od nějaké nemalé rychlosti:
Pokud má kolo poloměr 0,35 m, působí na obvodu silou 34 N, takže na každý 1
m/s připadá 34 W. Výkonu 200 W se tak může dosáhnout až při skoro 6 m/s. Do
kopce 10 % tedy skoro nepomůže, ale při 3 už ano.
PH
From: "Pavel Hudecek" <edizon na seznam.cz>
Mějme kolo+člověk+náklad, celkem dejme tomu 100 kg. To je cca 1 kN kolmo
dolů. Motor má 250 W, při 80 % z toho bude 200.
Kdyby to byl výtah, pojede nahoru rychlostí 0,2 m/s. Když je to kolo s dobře
nafouklými pneumatikami a pojede po silnici do kopce, který má 10 % (docela
krpál), budou to 2 m/s, tedy rychlost mojí chůze. Když bude mít kopec 5 %,
pojede 4 m/s, při 2 % teoreticky 10 m/s, prakticky tipuji 6-8, protože
významnou část výkonu sežerou ztráty na pneumatikách.
PH
From: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Ja tam cetl vykon motoru 250W (i kdyby to byl prikon tak bych pocital s
klidem 80%), je to primo na ose, takze zadne ztraty provodama. Odpor
kola v prostredi bych asi neresil.
Urcite ten vypocet muze rict velmi mnoho o tom pohonu a jeho chovani, ac
to tak nevypada.
Další informace o konferenci Hw-list