Novy(?) rychly binarni citac pro pomala FPGA (bez carry, jako Actel) -- prosba o kritiku

Marek Peca marek na duch.cz
Úterý Září 11 21:38:33 CEST 2012

> mozno mi nieco unika, ale co robi tento citac rychlejsi ako "klasicka"
> synchronna architektura kde je D dalsieho bloku napajane z Q vystupu
> predchadzajuceho bloku?

Pokud Te dobre chapu, tak citac, kde D je _primo_ na Q (popr not Q, ale ne
nutne) predchazejiciho, je posuvnej registr -- aby to citalo, tak
zapojenej do smycky -- to je bud Johnsonuv citac (sezere 2^(n-1) DFF) nebo
obyc one-hot citac (2^n DFF).

Tohle je sice o to jedno hradlo pomalejsi, ale sezere to jen O(n)
dlazdicek. Je to zrejme?

Pokud jsi myslel klasicky synchronni citac, tak tam D neni az tak uplne
napajene z Q predchoziho -- musi tam byt uz nejaka kombinacni logika. A v
klasickych sync. citacich se nevyhnes situaci, kdy tento kombinacni
stromecek pocita funkci z cele sire vsech Q1...Qn. V tom je ten malej, ale
hlavni rozdil -- ze tady je jen a pouze DVOUvstupej AND. Misto n-vstupeho.

Zdar,
Marek