Instalace pod Linuxem (bylo: Test svietidiel)

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Sobota Září 8 08:45:53 CEST 2012

Ahoj Linuxáci, ahoj Windowsáci

Jsem Linuxář, a mám gnu/linux svět rád. Domů mi win nesmí. Těch si užívám do
sytosti v práci (W7 no problem, ale doma se cítím v cygwinu :-) )

Ale i tak opravdu s Jirkou nemůžu souhlasit.

Když člověk chce nainstalovat takovou věc, jako je Xilinx WebPack, tak aby
fungovalo i programování čipů přes USB, nebo Parport, je to na linuxu opravdu
vyšší dívčí (pokud člověk nechce mít na kompu RHEL5, který je placený a
stabilní - rozuměj zastaralý).

Verzi od verze je to lepší, kdysi bylo potřeba například nacpat násilím pomocí
LD_PRELOAD sytémové qt knihovny, protože ty přibalené se zbytkem systému
nechtěly fungovat (krom toho že zabírají paměť navíc). Musí se používat
ovladače hw třetí strany, protože to co dodává xilinx se současnými jádry
nefunguje.

A tohle všechno uživatel Win pouze nainstaluje a používá.
Krom toho, nevím jak (open)suse, ale většina distribucí, co znám takovýto
program v repozitáři opravdu nemá.

Momentálně řeším, jak na svém 64bit gentoo získat 32bit verzi libaudio.so.2
tak aby mi opět začal fungovat closedsource, ovšem freeware program DraftSight
(alá autocad).

Většinou mě tento "boj" baví, a dovedu si to představit i v produkčním
systému, kdy by toto řešilo IT oddělení (konečně by pacholci dělali něco
pořádného :-) ) a normální uživatel by pak programy používal.

Ale ve win ta situace je jednodušší - není to tím že by snad win byly lépe
navrženy, ale prostě proto, že je to mainstream.

Takže my používáme linux, protože nás to baví, a jiné to nebaví.

Howgh

Jakub Ladman