prepocitanie hodnot grafu

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Září 3 09:45:57 CEST 2012


Toto bude ono... inak plotovy princip mi tiez prisiel na rozum :-)
Musim si to este raz prebrat a premysliet, zda sa, ze mam nejaky
pondelkovy mentalny blok. Od zaciatku som tusil, ze moje uvahy okolo
floatov su uplne zle.


Dňa 3. septembra 2012 9:13, Jan Waclawek <konfera na efton.sk> napísal/a:
>> Napadaju mi nejake sposoby ako to robit, ale je tam kopa delenia s
>> float cislami.
>
> Napadaju ma nejake sposoby ako to robit, ale nechapem, naco float. Mozno je to moje nedostatocne a zastarale vzdelanie.
>
> Najjednoduchsie je IMHO "vahovany" priemer: y-ova hodnota kazdeho bodu je priemerom hodnot okolo bodu tak, ze tie, ktore su na pomedzi dvoch bodov prispievaju takym dielom, ako daleko od pomedzia su.  Zaokruhlovat akiste vies. Tvoj priklad s 256 hodnotami na 128 bodoch je specialnym pripadom tohoto "systemu".
>
>  Vezmime napriklad 5 hodnot a 4 body: y prveho bodu pozostava z 4/4 prvej hodnoty a  1/4 druhej; y druheho bodu su 3/4 druhej hodnoty a 2/4 tretej, y tretieho bodu su 2/4 tretej a 3/4 stvrtej hodnoty, no a posledny bod je z 1/4 stvrta a 4/4 piata hodnota. Toto sa da lahko zalgoritmizovat v style "odcitavam a do suseda prenesiem zvysok", a vyzaduje si len celociselne nasobenie, scitanie a delenie (so zaokruhlenim, ale ak je pocet bodov mocnina 2, tak cast delenia sa da realizovat shiftom a zaokruhlenie je trivialne).
>
> Zaujimavejsia variacia by bola, ak by sa dali v kazdom x kreslit body na rozne y, dalej sa da pridat aj intenzita ci farba; ale to je uz  v ramci domacej ulohy resp. dalsej diskusie. Kazdopadne si myslim, ze nic z uvedeneho float nepotrebuje, prave naopak...
>
> wek
>
> PS. 129 hodnot do 128 bodov, to znie ako nasledok plotoveho principu... :-)
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list