prepocitanie hodnot grafu

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pondělí Září 3 09:07:47 CEST 2012


Osu X:
  místo dělění vynásobte 1/X a odřízněte spodní bity.
  Inspirace viz dělení 3.

Osu Y:
  Lineární interpolace mezi původním a novým bodem.

Tomáš


js> Kolegovia,

js> riesim takyto problem:
js> Mam istu mnozinu cisel (v C-cku jednoduche pole), reprezentujucu
js> nejaky zmerany priebeh, ktory chcem vykreslit ako 2D graf. Na
js> vykreslovanie grafu pouzivam nejaky low-end MCU. Je to jednoduche, kym
js> je nameranych hodnot napriklad 128 a vykreslujem ich na displej 128*64
js> - skratka kazda funkcna hodnota sa vykresli na pixel, ktoreho
js> y-hodnota zodpoveda jeho poradovej hodnote. Ak by bolo hodnot 256, tak
js> sa vezmu vzdy dve susedne hodnoty, spriemeruju sa (napriklad, existuju
js> aj ine metody ako to urobit) a vykreslia - samozrejme, rata sa s tym,
js> ze sa nieco strati na presnosti, ale inak sa to neda.
js> Ako ale vykreslit na takyto displej graf z napriklad 129 nameranych
js> hodnot bez toho, aby sa nejaka stratila? Alebo ine cislo, ktore nie je
js> delitelne 128?

js> Napadaju mi nejake sposoby ako to robit, ale je tam kopa delenia s
js> float cislami. Existuje nejaky rozumnejsi sposob, ako tento graf
js> "prevzorkovat"? Pripomina mi to tak trochu problem s prevzorkovanim
js> trebars audio vzoriek - ak mam nieco navzorkovane trebars na 100kHz a
js> chcem to prevzorkovat trebars na 96kHz. Jednou z moznosti je kazdu
js> x-tu vzorku vynechat, ale u grafov z nameranych hodnot by to
js> znamenalo, ze sa moze stratit nejaka "zaujimava" hodnota.

js> Dakujem,
js> J.
js> _______________________________________________
js> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
js> Hw-list na list.hw.cz
js> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list