Zajimavy software nejen pro nepajiva kontaktni pole, schemata a PCB...

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Září 1 22:52:05 CEST 2012

Diru do zaclony jsem udelal celuloidovou dymovnici, taky se to pocita? A za
nezmereni proudu v zasuvce se dodnes uprimne stydim, ale ja mel (resp. stale
mam) v nekterych ohledech velmi inteligentniho tatu, ktery mi tuhle pitomost
ukazal na laboratornim zdroji s pojistkou, takze uz jsem nejak nemel duvod
zkouset to naostro.

Ve vyctu mi ovsem chybi popaleniny od cinu, pripadne pajecky - dodnes mam na
leve ruce jizvu od toho, kdy jsem si chtel trafopajkou jen posvitit a nejak
jsem si oprel rozpalene ocko o leve zapesti (na tom je zvlastni to, ze to
nebolelo, vsimnul jsem si toho, az kdyz to delalo kour a ocko mizelo pod
kuzi, luxusni zalezitost). Navic kdybych nenosil bryle, tak uz asi nemam
oci - tech cakancu od cinu, ktere jsem z nich sloupaval, bylo taky vic nez
dost (a tu a tam se mi je podari udelat dodnes :)

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Pavel KREJCI
To: HW-news
Sent: Saturday, September 01, 2012 9:00 PM
Subject: Re: Zajimavy software nejen pro nepajiva kontaktni pole,schemata a
PCB...

Krom diry do zaclony, to mam za sebou komplet :) Pak jeste pridam
rozpuknutou 556 po pretizeni reprakem :)
PK

Dne 1. září 2012 20:44 balu na home <daniel.valuch na orange.fr> napsal(a):

spracovane je to velmi pekne ale trochu ma desi ze s takymito pomockami sa
studenti naucia nieco uplne mimo realitu.
U toho kontaktneho pola ide prave o to ze si hrajuci sa osaha suciastky,
dratiky, pole, zisti ako veci horia, ze sa tam daju zapojit roznymi smermi,
alebo pri vyssom prude alebo frekvencii nemusia fungovat. Pri simulacii je
tohoto ukrateny. Takyto student potom dostane v skole vypocitat obvod s
operakom a ked mu vyjde vystupny prud 20 639,25 Amperov tak sa nad tym ani
nepozastavi a dva krat podciarkne vysledok.
Dobry elektrotechnik musi aspon raz za zivot odmerat prud v zasuvke, dostat
poriadnu slupku, spalit si prst na tranzistore, odparit elektrolyticky
kondenzator, vypalit dieru do zaclony pripadne si prevrtat prst pri vyrabani
plosakov. Su to totiz uplne nenahraditelne skusenosti :-))
b.