Zajimavy software nejen pro nepajiva kontaktni pole, schemata a PCB...

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Září 1 20:44:06 CEST 2012

spracovane je to velmi pekne ale trochu ma desi ze s takymito pomockami
sa studenti naucia nieco uplne mimo realitu.
U toho kontaktneho pola ide prave o to ze si hrajuci sa osaha suciastky,
dratiky, pole, zisti ako veci horia, ze sa tam daju zapojit roznymi
smermi, alebo pri vyssom prude alebo frekvencii nemusia fungovat. Pri
simulacii je tohoto ukrateny. Takyto student potom dostane v skole
vypocitat obvod s operakom a ked mu vyjde vystupny prud 20 639,25
Amperov tak sa nad tym ani nepozastavi a dva krat podciarkne vysledok.
Dobry elektrotechnik musi aspon raz za zivot odmerat prud v zasuvke,
dostat poriadnu slupku, spalit si prst na tranzistore, odparit
elektrolyticky kondenzator, vypalit dieru do zaclony pripadne si
prevrtat prst pri vyrabani plosakov. Su to totiz uplne nenahraditelne
skusenosti :-))
b.