FOTO: nazor na sedy filtr Hama

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Říjen 31 22:16:03 CET 2012

No nejak to jde, samozrejme, ale jde o to, co je to "nejak". Vedel bych o
par fotkach, ktere jsem zmrsil filtrem i o par fotkach, ktere jsem uz radeji
nedelal, protoze bych je timhle filtrem zmrsil. S lepsim bych je udelat asi
zkusil...

Na pokusy ty z DX stacit budou, da se vyzkouset, jestli ma cenu porizovat
drazsi, ale pokud ano, tak je to a) skoda tech par stovek, b) skoda tech
fotek, co mohly byt lepsi (a stejne misto v jinem case neexistuje, nikdy se
mi nepodarilo predelat fotku, tedy udelat stejny zaber s lepsi kvalitou -
stejny zaber ano, ale vzdycky s jinym svetlem, atmosferou atd.)

Osobne (ale ja nejsem potuckar, takze to neni uplne relevantni) bych se na
ND vykaslal a koupil nejaky aspon trochu slusnejsi CPL (jak tak koukam, tak
totez doporucuje i Radek), na tu vodu se polarizak hodi a prodlouzi cas take
dost.

Jinak ND8 se mi uz zda dost, mam za to, ze by stacil i ND4 a byl by asi o
dost univerzalnejsi.

Doporucuju projit bazar na (mem materskem - to neni skryta reklama, naopak,
to je zcela otevrena reklama, sefredaktor bude rad :) serveru paladix.cz
(http://www.paladix.cz/bazar/index.php?q=filtr), i kdyz je to bazar, prave u
tech filtru je tam dost na vyber prave v te kategorii slusnejsich cinskych
(Hoya, Marumi, Kenko - samozrejme o neco draz nez u tech z DX, zase jsou
pomerne overene a mate to za dva dny doma - nejdrazsi komodita je cas).

Jinak k tomu, ze to "vetsinou staci" - ono je to slozite, jak casto se
donutite vyhodit neco, co sice nefunguje uplne optimalne, ale stalo to ne
uplne zanedbatelne penize a pritom vite, ze vas to nejakym zpusobem omezuje?
Ja tohle resil prakticky s kazdym kusem fototechniky - objektivy (tam je to
nejmarkantnejsi a zkusenosti jsou asi nejdrazsi, stejne jsem nakonec skoncil
u Canonu rady L), stativy (skoro kazdy fotograf potvrdi, ze slusny stativ se
kupuje az tak na treti pokus - prvni je hlinikovoplastova obluda, ktera se
kyve uz od pohledu, ale byla lacina a na prvni pokus dobra -rozumej na
prvnich pet fotek, vic se udelat neda, protoze neco povoli, druhy je
hlinikovoplastova obluda, ktera ma podle vyrobce uneste minimalne
petinasobek toho, co ma vase vybava, ale cely se pri tom napruzi a pri
expozici rozvibruje, a az ten treti je svinsky tezky celoduralovy -nebo
svinsky drahy celouhlikovy- stativ, hodny tohoto jmena, s odolnosti a
stabilitou lesenarske trubky) a prave zminene filtry (a pak si jednou staci
pujcit od stastnejsiho kolegy nejaky z tech nejlepsich - a uz tu cinskou
placku nikdy nebudete chtit pouzit, protoze na vlastni oci a na vlastni
technice uvidite, o co vas pripravil).

Kazdopadne preju hodne stesti a dobre svetlo...

Pavel Kutina