bateria -20st az 40st

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Říjen 31 14:02:22 CET 2012

 31.10.2012, 13:58:54

Diskutovalo se tu o tom pred casem, tehdy jsem k tomu napsal
nasledujici:

  21.6.2010, 11:14:46
  dobry den

  To ze se dnes delaji zenerky s 5% ci jeste mensi toleranci je mi celkem znamo, ale ta informace o funkci pri mikro-proudu je pro mne nova a zajimava. Kdysi jsem v jednom zapojeni potreboval fungujici zenerku pri nejakem malem proudu a dost jsem s tim zapasil.
  Tak jsem vytahl ze supliku neco 0,5W zenerek a cvicne je pomeril:
  BZX79-PH 5V1   5V/2,6mA; 5,1V/4,6mA
  BZX79-PH 5V1   5V/3,7mA; 5,1V/7,9mA
  BZX55C-ST 6V8  6,8V/2uA; 6,9/1,1mA; 6,98V/5mA
  BZX55C-ST 6V8  6,8V/3uA; 6,9V/5uA;  7,07V/5mA
  C5V6           5,5V/470uA; 5,6V/1,23mA; 5,66/5mA

  I kdyz neni zrovna korektni delat nejake zavery na zaklade takto maleho vzorku, zda se, ze pri soucastne tecchnologiji vyroby polovodicu plati, ze zenerky ktere vyuzivaji zenerova jevu (Uz <= 5,6V) se chovaji jak jsme byvali drive zvykli, tj. pri malych proudech moc nepracuji.
  Kdezto zenerky vyuzivajivi lavinoveho jevu jsou schopny velmi dobre fungovat i pri proudech radove uA.
  Coz je celkem v souladu s informacemi ktere uvadi NXP u serie PLVA6xx.

Dneska k tomu pridam jeste maluvku, taktez od NXP.