[OT] Doporuceni kompresoru

Milan B. milan na bastl.sk
Středa Říjen 31 01:19:28 CET 2012

On 31. 10. 2012 0:02, Petr Labaj wrote:
> Porad si myslim, ze by mnozstvi pasty melo byt umerne tlaku (pri ostatnich
> podminkach nemennych). Neni mi jasne, ktery prvek soustavy by tuto primou
> umeru mohl vykompenzovat.

Je to pruzna sustava. O priamej umere sa - hlavne u kratkych casov -
neda hovorit.

Asi takto:
- tlak prudko stupne
- kartusa a hadice napruzia a pohltia cast energie (ked som to prehnal s
tlakom, pasta mi preliezla okolo piestu)
- po prekonani vnutorneho odporu vysokoviskoznej pasty zacne pasta
vytekat (toto oneskorenie je vidno na tom videu)
- kartusa a hadica mierne povolia, odovzdaju cast energie vytekajucej paste
- pasta vyteka
- vzduch vyfuci
- kartusa a hadice sa vratia do povodneho rozmeru, odovzdaju este cast
energie paste, zvysok energie sa vyuzije na navrat piestu o maly kusok
(aj toto oneskorenie je vidno na videu)
- pasta prestane tiect

> Ale treba se presvedcim, ze sediva je teorie a zeleny je strom zivota.   ;-)
>
> Cim jste to mel casovane na tom videu? Zdalo se mi, ze obcas ten cas
> hodne ustrelil smerem domu (kratsi pulz a tedy mensi "hromadka" pasty).

Casovane to bolo tou ciernou krabickou. Mne sa zda, ze ten cas bol
rovnaky, len raz som menil cas (pri prechode z 1.27 na 0.7 roztec).
Velkost asi najviac zavisela od toho, ako som prilozil ihlu (traslava ruka)

-m-