Tablet pro starsiho cloveka misto notasu?

d.petr d.petr na post.cz
Pondělí Říjen 29 09:22:33 CET 2012

Michal Gregor wrote:
> zkouseli jste nekdo dat starsimu clovekovi tablet misto PC?
> Je to pro nej lepsi pokud s PC neumi vubec delat?
>
> SW - jen prohlizec fotek, videa  a internetu

No, jedna starší paní dostala nějaké jablko a viděl jsem ji dvakrát při
jeho užívání.
Poprvé to bylo v místě bez internetu. Byla překvapená, že tam najednou
nic nejde (protože běžně používala služby na internetu a ani jí to
nepřišlo), jen mohla otevřít pár uložených fotek stažených z nějakého
foťáku.
Podruhé už to bylo u s internetem. Ovládání intuitivní asi jako v
jakémkoliv grafickém prostředí, ikony na ploše dostatečně velké (jen
vždycky najít tu správnou obrazovku s požadovanou ikonou). Ale v
programech (např. Firefox) už to bylo horší. Ovládací prvky menší (hůře
se trefují; na webech to může být až nepoužitelné - tragédie třeba na
i.d.o.s, změna data odjezdu těmi šipčičkami, to prostě prstem nejde),
posun stránky pomocí "strkání prstem" (takové to gesto), jenže se přitom
často nechtěně trefila do odkazů a spouštěla je, takže divení, cože se
to děje. Také poněkud nepříjemnější klávesnice (nakreslená) a co jsem
viděl, neměla snad háčky a čárky, takže napsat mail by asi bylo utrpení.
Ale třeba se dá někde přenastavit.
Spokojenost byla s přenosností a ovládáním hardwaru (nabíjení snad jako
mobil, zapnutí/vypnutí jen odklopením/přiložením vrchního dílu obalu
(taková nějaká poskládaná guma s magnetem, či co)).

Takže použitelné to je, možná to bude úplně to pravé, ale nejlepší by
bylo, kdyby si to budoucí majitel mohl zkusit.
PM