MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

Tomáš Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pátek Říjen 26 14:00:59 CEST 2012

Kdyby to bylo tak jednoduché, tak by to už všichni dělali.
Určité zjednodušení je už v tom návrhu co jste posílal z
filutovydilny. Využívá se toho, že napětí kolena se až tak moc s
osvětlením nemění, takže lze MPPT regulaci zjednodušit na udržovaní
napětí na článku na hodnotě odpovídající maximu výkonu.
Pro jiné hodnoty osvětlení to nebude optimální, ale furt lepší než bez
ničeho.

Pro regulaci je lhostejné zda použijete zvyšující nebo snižující
měnič, záleží jen na rozsahu napětí panelu. Zvyšující má určitou
výhodu že napětí bude vždy menší za všech okolností. Na sdruhou stranu
budete mít špatnou účinnost měniče.

K Vašemu návrhu:
Měnič se bude snažit dodávat určené napětí za všech okolností. Baterie
si při daném stavu nabití vezme nějaký proud, budeme ho pro
zjednodušení považovat za konstantní. Pokud dá panel více, nebude
zcela využit, pokud dá méně, poklesne napětí, tím bude měnič požadovat
větší proud, o to poklesne napětí panelu a celý systém se lavinově
zhroutí. Buď v tom stavu zůstane, tzn nastane rovnovážný stav, kdy
měnič bude na doraze možností a bude generovat napětí menší naž
požadované, nebo vypadne a celý systém začne cyklovat, ale rozhodně to
nebude v režimu kdy se pohybuje okolo maxima výkonu. MPPT měnič to
nebude.

Tomáš