MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 25 15:09:08 CEST 2012

Mě vycházel nejlíp 20W panel z německa, ale ještě ho nemám (chci si ho
"vystřelit"). Ještě by byl zajímavý 10W/9V a step-up od nějakých 4V nahoru s
proudovým omezením (alias triviální MPTT).

Dal byste link na ten regulátor? Mě by zajímalo jestli se přizpůsobuje
intenzitě osvětlení, protože jinak bych uělal ten tranzistorový a dal tam
fotoodpor.

JInak ta moje stránka na hledání, včera jsem ji spravoval tak už jede
hledání v zemích eu, protože předtím blbec, chtěl jsem tam dodělat mazání
historie a upravoval jsem ji z browseru přes privoxy a tak všecky
javascripty na otevírání oken byly hyn.

----- Původní zpráva -----
Od: "RV" <vicek.radek na cpost.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 25. října 2012 14:30
Předmět: Re: MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

Tak jsem se po tom trochu pidil...

Jednak jsem si objednal z UK 20W panel, pak z Ciny nejaky levny (a asi
taky nic moc ucinne fungujici) MPPT regler na prvni experimenty.

Co me dostalo jsou ceny tech trochu slusnych MPPT regulatoru - ceny v CR
naproste scifi, ceny na ebay o neco mensi scifi.

Takze to vidim skoro stejne jako pred drahnou dobou s driverama na
krokove motory (az to navrhnu, napisu, doladim a bude to dle meho gusta
tak to zacnou levne a dobre vyrabet cinani).

Nicmene jsem tak nejak usoudil, ze asi zvysujici menic nebude treba,
napeti panelu bude u 12V systemu baterii prakticky neustale nad napetim
baterii a pokud nebude tak to asi ani nema cenu se pokouset transformovat.

Nakreslil jsem si ted takovej primitivni step-down menic viz mala
priloha. Budic je IR2104, rizeni bude primo z MCU pres PWM. Jen budu
muset nejak osetrit aby mi nezustaval otevreny dolni fet. Q3 jsem
zamyslel jako nizkoubytkovou diodu, aby se baterie nevybijela do panelu
v noci.

Myslite, ze by to takto slo?

A jeste dotaz - da se nejak jednoduse poznat na toroidnich jadrech civek
z ruznych vraku, ze je to zelezoprachove nebo jine jadro vhodne na tyto
menice s vyssi frekvenci?

Radek Vicek

Dne 23.10.2012 16:07, gatilo napsal(a):
>   23.10.2012, 16:04:55
>
> Kouzelne sluvko je SEPIC. Kde kdo dela nejaky ten IC pro sepic-ky,
> krom toho jde casto pouzit i IC pro boost.
>
> S pozdravem Pavel
>    mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz
>
> --

Tento e-mail včetně příloh může obsahovat důvěrné informace. Jestliže nejste
zamýšlený adresát tohoto e-mailu, pak jakákoliv forma zveřejnění, tisk,
kopírování, distribuce nebo šíření tohoto e-mailu a připojených příloh je
přísně zakázáno. Pokud obdržíte tento e-mail omylem, oznamte to neprodleně
jeho odesilateli a okamžitě tento e-mail včetně jeho příloh trvale vymažte
ze svého systému. Odesilatel e-mailu neodpovídá za jakoukoliv škodu
způsobenou modifikacemi či zpožděním přenosu e-mailu.

This e-mail and any attached files may contain confidential information. If
you are not the intended addressee of this e-mail, you are hereby notified
that any disclosure, printing, copying, distribution or dissemination of
this e-mail and any attached files is strictly prohibited. If you receive
this e-mail in error, please immediately notify the sender and permanently
delete this e-mail and its attachments from your system. The sender of this
e-mail does not accept liability for any damage that may be caused by any
modifications or delay in the transmission of it.