MPPT regulator Re: Solarni nabijecka

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Říjen 25 14:30:36 CEST 2012

Tak jsem se po tom trochu pidil...

Jednak jsem si objednal z UK 20W panel, pak z Ciny nejaky levny (a asi
taky nic moc ucinne fungujici) MPPT regler na prvni experimenty.

Co me dostalo jsou ceny tech trochu slusnych MPPT regulatoru - ceny v CR
naproste scifi, ceny na ebay o neco mensi scifi.

Takze to vidim skoro stejne jako pred drahnou dobou s driverama na
krokove motory (az to navrhnu, napisu, doladim a bude to dle meho gusta
tak to zacnou levne a dobre vyrabet cinani).

Nicmene jsem tak nejak usoudil, ze asi zvysujici menic nebude treba,
napeti panelu bude u 12V systemu baterii prakticky neustale nad napetim
baterii a pokud nebude tak to asi ani nema cenu se pokouset transformovat.

Nakreslil jsem si ted takovej primitivni step-down menic viz mala
priloha. Budic je IR2104, rizeni bude primo z MCU pres PWM. Jen budu
muset nejak osetrit aby mi nezustaval otevreny dolni fet. Q3 jsem
zamyslel jako nizkoubytkovou diodu, aby se baterie nevybijela do panelu
v noci.

Myslite, ze by to takto slo?

A jeste dotaz - da se nejak jednoduse poznat na toroidnich jadrech civek
z ruznych vraku, ze je to zelezoprachove nebo jine jadro vhodne na tyto
menice s vyssi frekvenci?

Radek Vicek