Solarni nabijecka
Jaroslav Lukesh
lukesh na seznam.cz
Pondělí Říjen 22 19:56:33 CEST 2012
To tady snad ví každej. Ta baterka už má přes 10 let, dostal jsem ji asi
před 8 lety jako mrtvou (pár měsíců jsem ji probíral), sice v létě je pořád
v pohodě, ale přece jenom, nechci aby umřela nečekaně. Mám druhou (taky už
ne nejmladší, ale OK), v mrazu ji měnit se mi moc nechce, tak se tomu snažím
předejít a zároveň jí prodloužit život.
Stát se může leccos, hlavně když se s autem delší dobu nejede, odpaří se z
toho správného válce benzín (kompresi neudrží věčně), čerpadlo pustí sloupec
v hadičce zpátky do nádrže, karbec trochu vyschne, no a pak takové
startování není brnk, ale musí mít motor švih, aby se čerpadlo hnané
stlačeným vzduchem z motoru chytlo a odlepily se mu válečky. Pak načerpá
benzín do karbecu, bez toho mi totiž motor nenastartuje.
----- Původní zpráva -----
Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
Pockejte, co mate za auto??? Pokud je vsechno mechanicky a elektricky
relativne OK, tak by nemel byt problem nastartovat ani v -20 u nafty a v
-30 u benzinu... Ja mam nejvetsi problem se do auta dostat, pak uz mam z
99% vyhrano ;-)
Dne 22.10.2012 18:28, Jaroslav Lukesh napsal(a):
> To je jasné, že to baterku vybíjí, mě šlo o to, jeslti s tím má někdo
> praktické zkušenosti se zlepšením vlastností aku v zimě? Jeslti za noc
> ztratí 100mAh vůbec nevadí, pokud bude lépe startovat než bez dotyčného
> obvodu.
Další informace o konferenci Hw-list