Solarni nabijecka

Richard Kaliciak hw.kaliciak na stonline.sk
Pondělí Říjen 22 15:56:10 CEST 2012

 Dobry den,

no nechcem Vam brat iluzie, ale v zime a v noci z toho panelu moc neziskate. To si tam mozete rovno nosit jeden AA akumulator a menit ho kazdy vecer, dostanete z neho viacej energie ako z toho panelu. Okrem toho ak by ten panel nebol kolmo na zdroj svetla (poulicna lampa), tak zisk ide zase dolu.
Aby som nebol len negativny, tak v lete pocas stanovacky v campingu mam na streche auta vodorovne 2W panel na dobijanie baterie, funguje to vyborne. Ale ten isty panel polozeny len tak za okienkom nieje nic moc.

Dalsie moznosti:
- tepelne izolovat automobilovu bateriu + nejaky male vyhrievanie s termostatom
- postavit si maly revitalizer s CMOS, FET, L a D, ktory si obcas cucne do L a hned to prdne cez D naspät do baterie
- uz spomenutu nabojovu pumpu napajanu z nejakeho externeho zdroja, napr. NiMH alebo LiIon akumulatora.

Richard Kaliciak