uprava lambda sondy pro E85

Tomas Chvatal tchvatal na ezop.cz
Neděle Říjen 21 17:46:49 CEST 2012


Uzkopasmova lambda se da chapat jako detektor kysliku. Bud ve vyfuku je,
nebo neni.
Jakekoliv ovlivnovani signalu lezouciho z takove lambdy nema valneho ucinku,
protoze to ecu stejne zadaptuje. Jedine pouzit sirokospektralni lambdu.

U E85 jde ale o to, ze se ho musi pri stejnem mnozstvi nasateho vzduchu
vstriknout do valce vice.
Vetsina ECU je schopna si (na zaklade signalu z lambdy) zvednout davku jen o
cca +25%
a to je pro E85 stale malo. Proto se zveda tlak v liste, nebo se rozsiruje
vstrik.impuls.

Radeji bych sel cestou zvednuti tlaku, pokud to utahne cerpadlo.
Rozsireni vstriku nemusi stacit, protoze vstrik se muze dostat do stavu
trvale otevreno a stale to bude malo.

s přáním hezkého dne / Best regards
Tomáš Chvátal
tchvatal na ezop.cz

----- Původní zpráva ----- 
Od: "Petr Kubáč" <petrkubac na 802.cz>
Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Odesláno: 21. října 2012 17:03
Předmět: Re: uprava lambda sondy pro E85


> Dvoustavova lambda, jak jiz bylo receno, jen cykluje mezi moc a malo.
> Korekce pro fungovni s E85 je nejjednodussi udelat zmenou tlaku paliva na 
> vstrikovaci liste.

Nejsem automobilista ale (castecne) me zivi chemie, takze jsem z toho jelen
Lambda sonda nejjdednodusi konstrukce prudce meni napeti kdyz je ve
vyfukovych plynech kyslik

Proto ridici jednotky udrzuji smes tak aby jeji slozeni oscilovalo kolem
idelaniho stechiometrickeho pomeru

Pro ethanol je to ale jinak ? (proc?)
Znamena to ze smes se ma udrzovat bohatsi (vice lihu) ?
Nebo chudsi ? Vice Vzduchu ?

Vzhledem k nelinearite lambda sond mi ale jejich signal pro jiny nez
stechiometricky pomer pripada k nicemu  - "porad 0 nebo 5V" - Pletu se ?

Zdravi Petr Kubac

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list