uprava lambda sondy pro E85

Pavel_t pavel_t na centrum.cz
Sobota Říjen 20 22:59:23 CEST 2012


Cele je to blbost ale pokud chcete zkusit stesti...

Cim vice kysliku tim vyssi napeti, cili pri 0.8 musi byt napeti 
odpovidajici 1 to jest nizsi. Lambda je defacto zdroj, napeti pri pomeru 
1 je asi 0.9V ale jak je to s proudem nevim. Budto hledejte na netu nebo 
vemte osciloskop a odpory a divejte se co to udela. Klasicka lambda je 
ale v podstate 2 stavova a tak rizeni motoru se smesi hybe a napeti 
lambdy osciluje. Motory s Euro4 (mozna i starsi) maji sondu 
sirokopasmovou a napeti odpovida slozeni plynu. Ale tyto sondy maji 
trochu jiny princip a jejich cinnost musi byt elektricky ovladana. Zde 
to jen odporem nepujde.

Nicmene opakuji, ze E85 je blbost (ale chapu, ze ted je potreba spalit 
prebytecne zasoby methanolu :) ) a pro efektivni provoz potrebujte vyssi 
kompresi nebo preplnovani.

Jinak doporucuji precist tento clanek o E85
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=496
sice jsme cetl nejakou pracovni verzi ale vypada to, ze autor uz mnoho 
nezmenil.

Pavel


On 20.10.2012 21:23, Jaroslav Lukesh wrote:
> Dobrý den,
>
> chtěl bych upravit korekci lambdy tak, aby při hodnotě 0,8 (optimální
> hodnota pro E85) si řídící jednotka myslela že má 1,0, ale nějak bych
> potřeboval trochu nasměrovat jak to udělat - bude stačit paralelní či
> sériový odpor, nebo to bude muset být sofistikovanější řešení?
>
> Děkuji, JL.
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>



Další informace o konferenci Hw-list