uprava lambda sondy pro E85

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Říjen 20 22:58:59 CEST 2012

Aha, mě nebylo jasné proč někde je labmda uvedená oscilující a někde jako
napěťová úroveň.
Takže vlastně stačí jednoduchý obvod, který bude prodlužovat úroveň "jsem
bez kyslíku" o 10-20%, aby se dostala bohatší směs do válce. I tak ta
bohatší směs v nízkých otáškách vyžaduje skoro o 20st větší úhel předstihu,
až u 4500 se to srovná. Předstih trochu dorovná teplejší svíčka, když to
nebude honit moc nahoru tak to ani nebude vadit.

----- Původní zpráva -----
Od: "Jaroslav Buchta" <jaroslav.buchta na hascomp.cz>

Myslim, ze se jedna o nepochopeni principu lambda sondy... Nic nejde
popostrcit, lambda cykluje mezi stavy zadny kyslik/stopy kysliku a RJ se
to snazi udrzet ve vyrovnanem stavu... Adaptery pro E85 proste
prodluzuji vstrik o cca 20%, protoze E85 je potreba do valce proste
nacpat vic, o nicem jinem to neni. A uspora muze vzniknout jen, pokud se
zaroven zvysi kompresni pomer nebo plnici tlak turba.