Náhrada 3F stykače polovodičovým relé.

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Říjen 20 21:39:41 CEST 2012

On Sat, 20 Oct 2012, Kručinský Ladislav wrote:

> Známý má pro řízení teploty v technologickém procesu použit PID
> regulátor a ten ovládá 3F stykač (dvě topná tělesa po 6 kW). Funguje to
> perfektně (teplota naběhne bez překmitu a drží na 1°C přesně). Ale
> problém je v tom, že stykač trošku moc tříská - rozváděč je na zdi a
> klapání (několikrát za minutu) je slyšet celým domem.

> Je rozumné použít na toto 3F SSR relé ?

Pouzil jsem na spinani topneho telesa s proudem asi 13A SSR na 16A.
Bohuzel spinaci napeti te veci je pres 1V takze vykonova ztrata
byla kolem 16W a aby to melo rozumnou teplotu musel jsem k tomu
dobastlit jeste dalsi chladic nez jsme puvodne pocital. Dnes bych
sel do rele.

Ve vasem pripade to bude 3x16W takze jestli ma v rozvadeci vubec
dost mista na chladic. Dalsi vec je zkrat topneho telesa - pokud
k nemu dojde tak vetsinou sbohem SSR.

Mozna by bylo lepsi pouzit nejaky ministykac a namontovat ho pres
nejake tlumici uchyceni.