Knight Rider realitou
Josef Štengl
ok1ced na nagano.cz
Pátek Říjen 19 09:48:53 CEST 2012
Asi jsem se nevyjádřil přesně, EPS se mě líbí, ale není dělané např. na
slalom. Když to zkoušíte/blbnete (ovšemže, tam kde nikoho neohrozíte),
tak to jen komplikuje jízdu. Ano to auto na něco takového není
navrhované, bohužel se předpokládá, že silice jsou děroprosté a
zvěřeprosté. Takový slalom mezi vysokou na suché vozovce (prase se znaží
alespoň přeběhnout, ale srny vám klidně přebíhají sem a tam) je pak
ještě větší adrenalin, než by musel být.
Netvdím že ABS, EPS a podobně jsou na nic, jen že na funkci mají málo
infomací, aby v některých situacích (a to převážně kritických) nebyly
kontraproduktivní (až se smrtelnými následky).
4 roky jsem pracoval na údržbě a vývoji posilovačů řízení. Vím s jakými
omezenými vstupy a časem a výpočetním výkonem se musí pracovat. Není
technicky možné systém nastavit tak, aby v některých situacích nebyl na
škodu. Ale zákazník to požaduje.
ced
Dne 19.10.2012 08:39, Na napsal(a):
> Kdo ma tak vi ze to jde vypnout a kdo nema tak zavidi, esp se kdysi priplacelo pres 20000 i ve skodovce. Na suchu je to nanic? Abs? No predstavte si treba ze musite rychle zastavit ze 150 na nulu nebo ze na jedne casti vozovky pri bzdeni z teto ryclosti je kaluz nebo jste v zatacce ;-)
>
> Odesláno z iPadu
>
> 19. 10. 2012 v 8:17, Martin Záruba<swz na volny.cz>:
>
>> Mám stejný pocit. Možná nejsem ten správný řidič, ale i mě ABS párkrát
>> pomohlo. Stejný pocit mám z ESP.
>> Martin Záruba
>> ----- Original Message -----
>> From: "Petr Zahradnik"<clexpert na clexpert.cz>
>> To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Friday, October 19, 2012 1:36 AM
>> Subject: Re: Knight Rider realitou
>>
>>
>> Původní zpráva ze dne 19.10.2012 od Josef Štengl:
>>
>>> Pak jsem to zkoušel na placu za fabrikou a přesvědčil jsem se že
>>> auta s ABS na zledovatělé vozovce opravdu nebrzdí. Na suchu je to
>>> nanic, na mokru ABS nezkušenému člověku pomáhá, ale jak napadne sníh
>>> tak by to chtělo vypnout, protože pak je jedno jestli brzdy má nebo
>>> ne. Brzdit se musí motorem, je to překvapivě učinější než brzdy.
>>
>> Dnes je snad nějaký žertovný pátek? Mám ABS v autě 14 let a jsem
>> opravdu rád, že ho tam mám.
>>
>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>
>> ====================================================================
>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>> telefony: 910 256 000, 910 80 60 40, 475 501 627, mobil: 602 409 601
>> web: http://www.clexpert.cz, e-mail: clexpert na clexpert.cz
>> ICQ: 21215917, Live: clexpert na clexpert.cz, Skype: callto://clexpert
>> ====================================================================
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list