OT: skok ze stratosfery

Pavel Krafcik hw na pjk.cz
Pátek Říjen 19 09:48:09 CEST 2012

Tak tak to právě není. V okamžiku, kdy balón ztratí kontakt se zemí,
začne ztrácet vůči zemi rychlost, protože má stálou absolutní rychlost,
ale jak se vzdaluje, úhlová rychlost bude klesat.

S tou střelbou to také nebude moc jednoduché. Kulka letí vždy rovně, i
když střelíte z kolotoče. Němci měli za války obludné dělo, kterým
stříleli napřed na Paříž a pak někde v Rusku. Mělo to dostřel 80-100km a
náboje na vrcholu dráhy dosahovali výšky 30km. Při zaměřování tohoto
děla se započítávalo strašně moc parametrů a taky bylo třeba zohlednit
úhel výstřelu vzhledem k ose rotace, jinak cíl "utekl".

Pavel Krafčík